DAGJE IN ANTHALYA

Normaal gingen we gisteren rondkijken in de stad Anthalya maar dat was niet door gegaan. Daarom hadden we gisterenavond besloten om het te verzetten naar vandaag, en zo gezegd, zo gedaan! 's Morgens nog even gaan ontbijten in het hotel en rond 10:15 namen we de taxi richting Anthalya.

35 minuten later arriveerde we in de stad. We hadden een deal gesloten met de chauffeur zodat hij 4 uur gingen wachten totdat we klaar waren met wandelen. Toen de chauffeur ons had afgezet, werden we 'binnengelokt' in een kledingwinkel. Daar mochten we even rondkijken en overal kon je Michael Kors tassen, Prada portemonnees, Hollister truien, ... zien maar die waren nagemaakt,  ook al moest je goed naar de details kijken, het was nep. De man van de winkel zei toen: (natuurlijk in het Engels) "Je mag in de stad overal rondkijken en vragen naar de prijzen, je zult zelf zeggen dat wij de beste zijn". Nu ja, dat was wel waar...

Na een lange tijd dat we in die winkel hebben doorgebracht, zijn we de stad gaan verkennen. Als je goed rondkeek, zag je overal hetzelfde; selfiesticks, gsm-hoesjes,... Het enige nadeel aan de winkeltjes was; als je er nog maar 10 seconden stond, kwamen de uitbaters naar je toe om je aan te dringen iets te kopen, best wel lastig maar als ze dat niet doen, verdienen ze geen geld. Maar goed, na dat we wat verder zijn gaan wandelen, kwamen we aan bij een haven genaamd: Yat Limani. En ja, ofcourse werd er ons aangeboden om op een boot te stappen maar dat hadden we niet gedaan. Maar ik praat weer veel te veel. Nu een paar fotootjes.

Dan was het tijd om te gaan eten. Al een paar dagen ervoor hadden we besloten dat we naar de MacDonalds gingen als we een uitstapje deden en vandaag was dat dus gaande. Nu moet ik zelf zeggen dat de MacDonalds hier mooier is dan bij ons, maar ja, dat is iedereen zijn eigen mening.

Na het middageten, zijn we terug gegaan naar de taxi. Eenmaal we terug beland waren in het hotel, pakten we de lift tot aan onze kamer en gingen ons zwemgerief aandoen om daarna even naar de zee te gaan. Het zand was super heet dus daarom renden we naar het water om daar af te koelen. Het water was zalig van temperatuur en ja, daar zaten we dan. In de zee tussen de golven.

Om onze dag af te sluiten, gingen we nog bowlen in ons hotel, en raad eens wie er gewonnen was... Ruben!! De lach ging maar niet van zijn gezicht, zo gelukkig.

Dit was mijn (druk) dagje dan. Ik weet nu niet of ik nog artikels over Turkije ga schrijven, behalve dan mijn travel journal, want de rest van de dagen gaan we waarschijnlijk gewoon aan het zwembad liggen en voor de rest gewoon rusten. Als er nog iets 'speciaals' gebeurd, zal ik het jullie laten weten!

1. Wat een mooie foto's heb je gemaakt! Het ziet er onwijs mooi uit :)